Site içi arama

81 İle 81 Kitap Projesi: Tüm öğrencilere gericilik, ırkçılık, cinsiyetçilik, ayrımcılık!



AKP’nin dindar ve kindar bir nesil yetiştirmek için pedagojiden uzak, hurafeler, ayrımcılık ve düşmanlıkla dolu kitap dağıtım uygulamasının sonuncusu İzmir Çiğli’de başladı. Çiğli Kaymakamlığı, “81 İle 81 Kitap Projesi” adı altında bir çalışma hazırladı. Projenin amacının da “ilkokul ve ortaokul öğrencilerine okuma alışkanlığı kazandırmak” olduğu öne sürüldü.
Çiğli Kaymakamlığı’nın “81 İle 81 Kitap Projesi” Eğitim-Sen İzmir 2 Nolu Şube tarafından düzenlenen basın toplantısında değerlendirildi. Proje kapsamındaki kitapların içerisinden gerici, ırkçı, cinsiyetçi ve ayrımcı unsurlar barındıran kitapları da sergileyen Eğitim-Sen adına açıklamayı Şube Yönetim Kurulu üyesi Mustafa Duran okudu.
Rekabetçilik, dayatmacılık, kitaptan soğutma
Değerlendirilmeye ilk olarak projenin uygulanma biçiminden başlandı. Eğitim sisteminin her alanına sirayet eden rekabetçi anlayışın çocukları “Ben arkadaşlarımdan daha fazla okumalıyım” düşüncesine ittiğini söyleyen Duran, bu yaklaşımın çocuklarda paylaşımcılık değil, kıskançlık ve kuşku duygularını geliştirdiğini ifade etti. Duran, kitapların zorla okutulmasının da okuma alışkanlığı yerine kitaptan soğutmaya yol açacağını dile getirdi.
Açıklamada eğitim yılı başında ders programını yapmış öğretmenlere “Şu kitapları okutacaksınız, kimin ne kadar kitap okuyup okumadığını kontrol edeceksiniz” denilmesinin öğretmenler üzerinde de dayatmacılık olduğunu, yine aynı anlayış sonucunda okul ve sınıf kitaplıklarının da saf dışı bırakıldığını sözlerine ekledi.
“Din adına öldürün, kadınları dövün, Said-i Nursi okuyun!”
cigli_kitap_proje_2“1000, 100 ya da 81 temel eser” gibi bir anlayışının yanlışlığını yıllardır söylediklerini hatırlatan Eğitim-Sen’liler, daha sonra seçilen kitapların içeriklerine değindi.
“Olayın vahim tarafı; seçilen bazı kitapların küçük yaştaki çocuklarımızı, seçme yetisi olmayan, ne verilirse almaya hazır çocuklarımızı olumsuz bir şekilde derinden etkileyecek, pedagojik olmayan, laik ve bilimsel eğitim anlayışına, akla, mantığa aykırı, cinsiyetçi, ötekileştirici, şiddeti normalleştirici içerikleridir” diyen Duran, daha sonra kitaplardan bazı örnekler verdi:
  • İkinci sınıf öğrencilerine gönderilen “Müslümanlar Kardeştir” kitabında savaş ve kan görüntüleri, çocukları din adına savaşmaya, öldürmeye ve kan dökmeye yönlendirici anlatımlar.
  • İkinci sınıflara gönderilen “İlk Ayrılık-Çocuklar İçin Atatürk” kitabında çocukları çok eşliliğe teşvik etmesi.
  • Üçüncü sınıflara gönderilen “Mestik Hanım” kitabında kadının bir böcek olarak gösterilmesi ve evlenmek için kendisini en az dövecek kocayı araması.
  • Üçüncü sınıflara gönderilen “Mustafa Çiftlikte” kitabının 10. sayfasında çingeneleri ötekileştirici ifadeler barındırması.
  • Üçüncü sınıflara gönderilen “Haline Şükreden Eşek” kitabının 8. sayfasında “Yüce yaradan, senin gücünü” ifadesi, “Teşekkür Ederim Allahım” kitabında Tanrı adına konuşmalar yapılması.
  • Dördüncü sınıflara gönderilen “İbretlik Hikayeler” serisinin sekizinci kitabında anlatılan “En Kolay Kazanç” öyküsünün Risale-i Nur’dan aynen alınması.
  • Altıncı sınıf öğrencilerine gönderilen “Allah Nasıl Yaratıyor” kitabının 32. sayfasında “Çok doğru bir tahmin Fatih. Bu kitapları seneler önce Bediüzzaman Said-i Nursi adlı bir alim yazmış” cümlesinin geçmesi, sayfanın altında da aynı kişinin resminin bulunması ve cemaat propagandasının yapılması.
Çocuk Hakları Sözleşmesi’ne aykırı
Basın açıklamasında kitap içeriklerinin Çocuk Hakları Sözleşmesi’nin 34. maddesindeki “Çocukları ruhsal ve bedensel yönden örseleyebilecek hiçbir yaklaşıma izin verilemez” ve 38. maddesindeki “Her çocuğun barış ortamında yaşama ve savaşlardan korunma hakkı vardır. Devlet çocukları silahlı çatışmalardan ve sonuçlarından korumakla sorumludur” ilkeleriyle çeliştiğine dikkat çekildi.
Kitaplar aynı yayınevlerinden
Basın açıklamasında seçilen 81 kitabın aynı yayınevlerinden olmasına da dikkat çekildi. Üçüncü sınıflar için dağıtılan 81 kitap şöyle:
  • 40 adet En Güzel Dünya Masalları – Ünlü Çocuk
  • 19 adet En Güzel Dünya Masalları – Gönül Yayıncılık
  • 2 adet En Güzel Dünya Masalları – Ünlü Çocuk
  • 1 adet Zeka Geliştirici Bilmeceler – Ünlü Çocuk
  • 2 adet Küçük Filozof – Keloğlan – Şimşek Yayınları
  • 1 adet İki Kardeş – Nesil Yayınları
  • 1 adet Elimi Bırakma Anne – Tudem Yayınları
  • 3 adet Beni Seven Peygamberim – Nesil Çocuk
  • 2 adet İbretli Hikayeler – Nesil Çocuk
  • 1 adet Benim Güzel Allahım – Nesil Çocuk
  • 1 adet Mevlana’dan Masallar – Nesil Çocuk
  • 1 adet Çocuklar İçin Atatürk – Engin Yayınları
  • 5 adet Çanakkale Serisi – Gönül Yayıncılık
  • 2 adet Çanakkale – Ünlü Yayıncılık
“Tek tip gençlik yaratma projesi mi?”
Kitapların belirlenmesinde hangi ölçütlerin dikkate alındığını, kitapları seçecek kurulun nasıl oluşturulduğunu, kitapların hangi yayınevinden alınacağına nasıl karar verildiğini, maliyetlerin nasıl karşılandığını soran Eğitim-Sen üyeleri, açıklamasını şu cümlelerle sonlandırdı:
Bu proje kitap okuma alışkanlığı kazandırma projesi midir, yoksa belirli bir dünya görüşüne sahip tek tip düşünen bir gençlik yaratma projesi midir? Şu iyi bilinmelidir ki, biz Eğitim-Sen olarak laik, demokratik, bilimsel eğitime katkısı olacak her çalışmanın yanında olmaya, pedagojik olmayan, ötekileştirici, cinsiyetçi, ayrımcı bir dile sahip, ırkçı, bilimselliğe aykırı, dayatmacı, tek tipçi eğitimin ise karşısında durmaya devam edeceğiz.
Kitaplardan Resimler
İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nden Okullara Gönderilen Belgeler
Sendika.Org

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder