Site içi arama

4+4+4 yıkımının resmi sonuçları: Sistem imam hatip ve özel okullara çalışıyor

Milli Eğitim Bakanlığı’nın yayımladığı istatistikler, 4+4+4 yıkımının sonuçlarını ortaya koyuyor
Dönüşümün 2. yılındaki veriler, sistemin özel okullar ve imam hatipler lehine işlediğini ispatlıyor
Okula başlama yaşının düşmesi okul öncesi eğitime olan ilgiyi azaltıyor, özel meslek liselerindeki artış ise çarpıcı




Milli Eğitim Bakanlığı’nın yayımladığı istatistikler, 4+4+4 yıkımının sonuçlarını ortaya koyuyor. 2012-2013 eğitim öğretim yılında yürürlüğe giren 4+4+4′ün 2. yılındaki veriler, sistemin özel okullar ve imam hatipler lehine işlediğini ispatlıyor.
İstatistiklerle ilgili görüşlerini açıklayan Eğitim ve Bilim Emekçileri Sendikası (Eğitim Sen), verilere dayanarak eğitimin temel sorunlarına işaret etti.
4+4+4 ile okul öncesi eğitimde okullaşma oranı azalıyor
Okula başlama yaşının 5 buçuğa çekilmesiyle beraber okul öncesi eğitimde büyük bir düşüş yaşanıyor. 2013-2014 eğitim yılında iki sene öncesine göre okul öncesi eğitime katılan öğrenci sayısı yaklaşık 110 bin azalarak 1 milyon 59 bine, okul sayısı ise yaklaşık 2 bin azalarak 26 bine geriledi. Eğitim Sen bu konudaki görüşünü şöyle özetliyor:
Söz konusu azalışın en önemli nedeni, 4+4+4 dayatmasının belki de en acımasız uygulaması olan okul öncesi çağdaki çocukların zorla ilkokula kaydettirilmesindeki anlamsız ısrardır. “
Devlet okullarına gidenler azalıyor, özele giden öğrenci iki kattan fazla arttı
İstatistiklerde  devlet okullarında öğrenim gören öğrencilerin sayısındaki azalma dikkat çekiyor:

ilkokul-ortaokul-ogrenci-ogretmen-sayilari

Devlet okuluna giden öğrenci sayısında azalış görülürken özel okullara yönelik rağbet ise belirgin bir şekilde kendini gösteriyor. 4+4+4 öncesinde ilköğretimde toplam özel okul sayısı 931 iken, 2012-2013 eğitim öğretim yılında Türkiye’de 992 özel ilkokul, 904 özel ortaokul, 2013-2014 eğitim öğretim yılında 1071 özel ilkokul, 972 özel ortaokul bulunuyor. Aynı dönemde özel liselerin sayısı 1.033’ten 1433’e çıkmış. En çarpıcı rakam ise özel mesleki ve teknik lise sayılarında: 126 olan özel mesleki ve teknik lise sayısı bu yıl 426’a yükselmiş.

Eğitim Sen, veli ve öğrencilerin özel okullara rağbet etmesini ise 4+4+4 sisteminin getirdiği kaosa bağlıyor:
Özel okullara giden öğrencilerin sayısındaki artış, 4+4+4 dayatmasının bir sonucudur ve çok sayıda veli, devlet okullarındaki kaos ortamından çocuklarını kurtarmak ümidiyle ekonomik koşullarını zorlayarak çocuklarını özel okullara göndermeye yönlendirilmiştir.”
İmam hatip okullarına özel teşvik
Eğitim Sen, Türkiye’nin birçok yerinde öğrenci ve velilerin itirazlarına rağmen çok sayıda okulun imam hatip okuluna dönüştüğünü ve fiziki donanım ve altyapısı en iyi olan okulların seçtiğini hatırlatarak imam hatip okullarındaki artışı ortaya koyuyor:
2012-2013 eğitim öğretim yılında 730’u bağımsız, 369’u imam hatip lisesi bünyesinde toplam 1099 imam hatip ortaokulu varken, 2013-2014 eğitim öğretim yılında 946’sı bağımsız, 415’i İmam hatip lisesi bünyesinde 1361 imam hatip ortaokulu bulunmaktadır. İmam hatip ortaokullarındaki sayısal artış sadece okul sayısı ile sınırlı değildir. 2012-2013 eğitim öğretim yılında imam hatip ortaokullarında okuyan toplam öğrenci sayısı 94 bin 467 iken, 2013-2014 eğitim öğretim yılında bu sayı toplam 140 bin 15’e kadar yükselmiştir. “
Genel ortaöğretimde okullaşma 
4+4+4′ün öğrencileri, meslek liselerine, özel okullara, imam hatip, açık lise tercihlerine zorladığı da istatistiklerden çıkan bir sonuç. Anadolu, Fen, Güzel Sanatlar, Spor liseleri gibi liseleri kapsayan genel ortaöğretimde okul ve öğrenci sayılarındaki azalış dikkat çekici:

genel-ortaogretim

Buna karşı mesleki eğitimin ve imam hatiplerin AKP tarafından teşvik edilmesi sonucunda şu tablolar ortaya çıkıyor:

mesleki-egitim-artis


imamhatip-ogrencileri
4+4+4 yıkımının göstergesi
Eğitim ve bilim emekçileri, istatistiklere dair raporlarına ekledikleri son sözde, verilerin 4+4+4 sonrasında yaşanan ve derinleşen sorunlardan ayrı değerlendirmenin mümkün olmadığını vurguladı. Eğitim sistemini biçimlendiren AKP ve 4+4+4 dayatmasını bütün eleştirilere kulaklarını tıkayarak hayata geçiren Milli Eğitim Bakanlığı için “karanlığın baş sorumlusu” ifadeleri kullanıldı.
Eğitim emekçileri, MEB’i “tüm topluma ve öğrencilerimize böylesi bir kötülüğü yapmaktan vazgeçmeli” sözleriyle 4+4+4 uygulamasından vazgeçmeye çağırdı.

Sendika.Org

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder