Site içi arama

14 yaşındaki oğlum size ne yapmış olabilir?

Polisin gaz bombasıyla başından yaralanan Berkin 10 gündür yaşam savaşı veriyor. Annesigözyaşlarıyla isyan ediyor: Cıvıl cıvıl çocuğumun hayatını kararttılar.

Gezi Parkı Direnişi’nde evinin bulunduğu Okmeydanı’nda, polisin attığı gaz bombası kapsülünün başına isabet etmesi sonucu ağır yaralanan ve 10 gündür yoğun bakımda yaşam mücadelesi veren 14 yaşındaki Berkin Elvan’ın annesi Gülsüm Elvan gözyaşları içinde isyan ederek 
“14 yaşındaki bir çocuk onlara ne yapmış olabilir? Benim çocuğumun mezuniyet töreni vardı, kıyafetler almıştım ona. Cıvıl cıvıl, sapasağlam çocuğumun hayatını bir günde kararttılar. Oğlum direnecek, herkese inat dayanacak ve bana geri gelecek” dedi. Baba Sami Elvan ise“Babalar Günü’nde oğlumuz yaralandı, o günden beri gözlerini açmadı. Bize çok güzel Babalar Günü hediyesi verdiler” diyerek yaşananlara tepki gösterdi.

Okmeydanı Mahmut Şevket Paşa Mahallesi’nde 16 Haziran Pazar günü Gezi Parkı Direnişi’ne destek amacıyla yapılan protesto gösterileri sırasında, sabah 06.30 sıralarında evinden ekmek almaya çıkan Berkin Elvan, bir daha evine dönemedi. Başına gelen biber gazı kapsülü ile evinden bir sokak ileride yaralanan Elvan, yaralandıktan sonra arkadaşlarına “babama söylemeyin, babam görmesin, duymasın üzülür” dedi.
Beyin kanaması geçiren ve iki kez ameliyat olan Elvan, Okmeydanı Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde solunum cihazlarına bağlı, yaşamak için direniyor. Tekstil işçisi bir babanın üç çocuğunun en küçüğü olan Berkin Elvan’ın 17 ve 15 yaşlarında Gamze ve Özge adında iki kız kardeşi var. Baba Sami Elvan “16 Haziran Pazar günü sabah olay oldu. Ben uyuyordum. Kahvaltı yapacaklarmış, Berkin ekmek almaya çıkmış, gidiş o gidiş..” diyerek o günü anlattı. Baba Elvan şunları kaydetti: 
“Doktorlar hayati tehlikenin devam ettiğini, beklemekte, sabretmekte fayda olduğunu söylüyorlar. ‘Yanına gittiğinizde çocuğunuzla konuşun’ diyorlar. İlk iki gün yoğun bakımda konuşurkan tepki vermişti. ‘Oğlum beni duyuyorsan gözünü aç kapa’ dedim’ Çok ufak gözlerini oynattı. ‘Oğlum parmağımı sık’ dedim. Elini öptüm. ‘Herkesin selamını getirdim’ dedim. Umutla bekliyoruz”

cumhuriyet

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder