İstanbul Bilgi Üniversitesi ve SEÇBİR Sosyoloji ve Eğitim Çalışmaları Birimi tarafından yapılan çalışma okul kitaplarındaki toplumsal cinsiyet rollerinin güncellenerek yeniden üretildiğini görmemiz açısından yararlı bir çalışma. Ekibin araştırmaları hakkındaki yazısı:
Kasım 2011 itibariyle bir grup sosyoloji öğrencisi ve SEÇBİR uzmanları tarafından başlatılan “Ders Kitapları İnceleme Projesi” düzenli toplantılar ve atölye çalışmalarıyla 2011-2012 eğitim-öğretim yılında okutulan 1. sınıftan 8. sınıfa kadar Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler ders ve çalışma kitaplarını ve 8. sınıf Vatandaşlık ve Demokrasi Eğitimi kitabını niteliksel tarama ölçütlerini kullanarak incelemeyi, inceleme sonuçlarını rapor ve sunumlar yoluyla kamuoyuyla paylaşmayı amaçlamaktadır. Proje sadece MEB basımı kitapları değil, özel yayınevlerinin bastığı ve MEB tarafından bu yıl Türkiye’nin farklı yerlerinde okutulmak üzere dağıtılmış kitapların da analizini içermektedir.
Hazırlanan rapor:
”Ders Kitaplarında Toplumsal Cinsiyet:İyileşmeler, Problemler, Öneriler"
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder