Site içi arama

Meslek liselerine patron denetimi geliyor

Mesleki ve Teknik Eğitimin Kalitesinin Geliştirilmesi Projesi (METEK) kapsamında meslek liseleri iş piyasasına göre şekilleniyor. Proje kapsamında, 21 il pilot bölge olarak belirlendi. İş adamlarının da olduğu yönetim kurullarıyla liselilerin “kalitesi” belirlenecek.
Meslek liselerinin doğrudan sermaye tarafından yönlendirilmesi yeni bir proje değil, üstelik AKP iktidarının “eğitim politikası” ucuz işçi yaratmaya odaklanıyor. Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı’nın METEK projesini anlatırken söyledikleri, AKP’nin eğitimi sermayenin çıkarlarına göre şekillendirme politikasında, patronlara doğrudan eğitim alanı üzerinde söz ve karar hakkı vermeyi planladıklarını gösteriyor.


Türkiye’de Mesleki ve Teknik Eğitimin Kalitesinin Geliştirilmesi Projesi (METEK) kapsamında 21 ilde yapılacak pilot uygulamalarla mesleki ve teknik eğitim sisteminde yer alan tüm aktörlerin ve iş dünyasından temsilcilerin bulunduğu üst düzey Ulusal Kalite Güvence Komisyonu oluşturulacağı Bakan tarafından açıklandı. Avcı, “Bu komisyonun aldığı kararların uygulanması ve ilgili paydaşlar arasındaki koordinasyonun sağlanmasında kilit unsur olacak ulusal bir kalite güvence merkezi kurulacak. Bu merkez kalite güvencenin tüm fonksiyonlarının mesleki ve teknik eğitim okullarında uygulanmasına destek sağlayacak. Bu süreçte kalite kültürü oluşturulacak, gelişim sürecinin devamlılığını sağlayacak bir öz değerlendirme yaklaşımı pilot okullarımızda uygulanacak” dedi.
Erdoğan Bayraktar’ın “Şimdi Türkiye’nin konumu itibariyle biz icat yapamıyoruz, buluş yapamıyoruz. Tarım ülkesiyiz biz. Ne yapacağız biz…Ara teknik eleman ülkesiyiz biz” sözleri boşuna değildi. AKP’nin sermayeye itaatkar, ucuz işçi yetiştirme hedefli eğitim politikası yeni uygulamalarla sürüyor.
Bunların biri de Mesleki ve Teknik Eğitimin Kalitesinin Geliştirilmesi Projesi(METEK). Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı projenin amacının “eğitim ile iş piyasasının uyumlu hale getirilmesi” olduğunu söylüyor.
AKP 4+4+4 eğitim modeliyle meslek liselerine yönelik yönlendirmeyi arttırmış, açık lise uygulaması ile çocuk emeği sömürüsünün önünü açmıştı. Bu yıl “düz liseleri” kaldıran AKP, sınavlarda Anadolu lisesine giremeyen öğrencilere meslek lisesi yada imam hatip lisesi seçeneklerine zorlamıştı. Meslek liseleri gençler için bilimsellikten uzak bir eğitim, işsizlik, en iyi ihtimalle ara eleman olma şansı demek. Sermaye daha önce gerçekleşen “meslek lisesi memleket meselesi” projelerinde örnekleri görüldüğü gibi özel olarak mesleki eğitimin yeniden düzenlenmesine ilişkin iktidardan taleplerde bulunuyor.
Meslek liseleri patron denetimine giriyor
Mesleki ve Teknik Eğitimin Kalitesinin Geliştirilmesi Projesi (METEK) kapsamında meslek liseleri iş piyasasına göre şekilleniyor. Proje kapsamında, 21 il pilot bölge olarak belirlendi. iş adamlarının da olduğu yönetim kurullarıyla liselilerin “kalitesi” belirlenecek.
Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Avrupa Birliği Türkiye Delegasyonu’nun Ankara’da gerçekleştirdikleri konferansta, işverenlerin nasıl bir mesleki eğitim istediği masaya yatırıldı. Toplantıda iş ve çalışma dünyasından kurum temsilcileriyle, METEK Projesi’nin 21 pilot ilinin Milli Eğitim Müdürlükleri, Meslek Yüksek Okulları ve üniversitelerinden 150 katılımcı yer aldı. Projenin ilk uygulanacağı iller de açıklandı. O iller şöyle; Ağrı, Bingöl, Çorum, Diyarbakır, Erzincan, Gaziantep, Hakkari, Iğdır, Kahramanmaraş, Kastamonu, Kilis- Mardin, Muş, Ordu, Rize, Sivas, Siirt, Trabzon, Van, Yozgat. Bu iller arasında Diyarbakır, Sivas ve Trabzon ise projenin bölgesel koordinasyon merkezleri olacaklar.
MEB ve Avrupa Birliği’nin ortaklaşa başlattığı proje kapsamında uygulamalarda iddia meslek lisesi eğitiminin güçlendirilmesi ve gençlerin erken yaşta çalışma hayatına girmesi hedefleniyor. Genç işçilerin meslek liselerinde ‘piyasanın ihtiyaçlarına uygun’ eğitim almaları üzerinde çalışılan projede belli bir standart yaratılmasından bahsediliyor. 2014’ün Mayıs ayında tamamlanacağı açıklanan proje, 21 ildeki 30 meslek lisesi ile 20 meslek yüksekokulunda uygulanacak ve daha sonra tüm yurtta hayata geçirilecek.
Konferansta konuşan Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, mesleki ve teknik eğitimde “kalite kültürü”nün teşvik edilmesi ve “eğitim ile iş piyasasının uyumlu” hale getirilmesi gerektiğini savundu.
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Müsteşarı Fatih Söz konusu projeyle genç işsizliği engellemek istediklerini, iş piyasası ve mesleki eğitim arasındaki uyumu kuvvetlendireceklerini söyledi.

sendika.org

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder