Site içi arama

Bakanlık önünde "çocuk gelin" protestosu


"Artık yeter, çocuk gelinler istemiyoruz" diyen Halkveci Kadınlar bugün Ankara'da Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı önünde ve Antalya'da Antalya Lisesi önünde eylem gerçekleştirdiler. Antalya'da basın açıklamasını gezi direnişi sırasında kırmızı fuları nedeniyle aylarca tutsak kalan Ayşe Deniz Karacagil okudu. Çocuk yaşta evlendirmelere, AKP'nin kadın düşmanı politikalarına karşı her zaman mücadele etmeye devam edeceklerini belirten Halkevci Kadınlar'ın basın açıklaması şu şekilde oldu:


"Çocuk gelinlerin, çocuk istismarının, eğitimde cinsiyet ayrımcılığının hesabını soruyoruz
Okulların açıldığı bugün kız çocuklarının eğitim hakkının gaspı olan 4+4+4 eğitim sisteminin sonuçlarına; okuldan çekilen kız çocuklarının çocuk gelin yapılarak istismarına; çocuk gelinliğin bizzat Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığınca meşrulaştırılmasına dikkat çekmek üzere bir aradayız.
2013- 2014 eğitim öğretim yılının ilk döneminde de eğitim sistemi cinsiyet ayrımcılığının ve gericiliğin yeniden üretildiği en önemli alanlardan biri olmaya devam etti. AKP’nin büyük vaatlerle önümüze koyduğu 4+4+4 eğitim sistemi özellikle kız çocuklarının okula gitme oranında büyük düşüşlere neden oldu. Sadece okul öncesi eğitimde kız çocuklarının okula gitme oranı %26 düştü.  Okullaşma oranındaki en büyük düşüş ise liselerde oldu. 2011-2012 eğitim öğretim yılında 8. sınıftan mezun olan 599.125 kız öğrenciden 2012-2013 eğitim öğretim döneminde 66.067`si hiçbir eğitim öğretim kurumuna kayıt yaptırmadı. Bu dönemde açık liselere kayıt yaptıran kız öğrenci sayısı 115.784 oldu.  Yani; ortaöğretim çağındaki 181.851 kız çocuğu sosyal gelişimleri için son derece önemli olan okullara kayıt yaptırmadı.
Bizler çoğu kız çocuğu olan bu kadar çocuğun nereye gittiğini merak ettik. Ancak tahmin etmek zor olmadı. Halkevleri Eğitim Hakkı Meclisi’nin yayımladığı Okul Durum Raporlarına yansıyan güncel veriler AKP iktidarının yüzbinlerce çocuğu eğitim sisteminin dışına atarak “Ya çocuk işçi ya çocuk gelin” olmaktan başka bir şans tanımadığını gösterdi.
Kız çocuklarının okullarından alındığı gerçeğiyle okulların açıldığı bugün bir kez daha yüzleşirken bir yandan da çocuk gelinler gerçeğiyle yüzleşiyoruz. Çok değil henüz geçen ay 14 yaşında ikinci bebeğinin ölü doğmasının ardından başından vurulmuş şekilde ölü bulunan Kader Erten’in dramı ilk değildi. Konu ilgili Aile ve Sosyal Politikalar Bakanının açıklamaları ise çocuk yaşta evlilikler ile çocuk istismarının nasıl meşrulaştırıldığını bir kez daha gösterdi.
Kader Erten’in ölümünün ardından medyada çocuk gelinlere dair veriler havada uçuştu. Ülkemizde çocuk gelinlerin sayısı tam olarak bilinmiyor. Ancak Uçan Süpürge’nin yaptığı çalışmalara dayanarak biliyoruz ki Türkiye’de; her üç evlilikten biri çocuk evliliği; evlendirilen kız çocukların üçte birden fazlası kuma; her yıl yapılan üç yüz bin evlilikten yüz bini çocuk evliliği; Evlilik yaşı kız çocuklarda 12’ye kadar düşüyor.  Çocuk evliliklerinde Türkiye dünyada ilk onun içinde.                                                                                                                                                                                                                                                          
Bu sayılar ülkenin çocuk gelin gerçeğini göstermeye yetmese de durumun vahametini gözler önüne seriyor. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı’nın bu konuda henüz “yasalar düzenleyeceğiz” demekte başka bir vaadi yok. Kadın örgütlerinin bu konudaki çabalarını görmezden gelen, sorunu Diyanet ile çözmeye çalışan yeni Aile ve Sosyal Politikalar Bakanı “Kimse kötülük olsun diye çocuğunu evlendirmez, çoğu masumane. Bilinci artırmalıyız” diyerek şiddet ve istismardan başka bir anlam taşımayan çocuk yaşta evliliği engellemeye değil masumlaştırmaya çalışıyor.
Biz kadınlar çocuk yaşta evliliğin önünü açan, yasal olarak hiçbir önlem almayan AKP iktidarına karşı isyanımızı büyütmeye devam ediyoruz. “Küçük yaşta evlendirmeler, zorunlu evlilik, erken evlilikler” adına ne derseniz deyin; 18 yaşının altındaki tüm evlilikler çocuk gelin demektir. Çocuk yaşta evlendirmeler yasal ve kabul edilebilir değildir. Çocuk evlilikleri toplumun her kesiminde görülen, gelenekler veya inanışlar bahane edilerek normalleştirilemez.
Bizler, çocuk gelinlere, kız çocuklarının eğitim hakkının yok sayılmasına, cinsiyet ayrımcılığını yeniden üreten eğitim sistemine ARTIK YETER diyoruz. Kadın düşmanı politikaların hesabını sormaya devam ediyoruz, edeceğiz. 10.02.2014
ARTIK YETER! Çocuk gelinler istemiyoruz!
Kadın düşmanı AKP iktidarını biz yıkacağız!
HALKEVCİ KADINLAR"

Çekirdek Çocuk





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder