Site içi arama

İstanbul’da temizlik personeli olmayan 1295 okul var!

CHP İstanbul Milletvekili Kadir Gökmen Öğüt’ün Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı’ya verdiği soru önergesi İstanbul’daki 1295 okulda temizlik personeli olmadığını ortaya çıkardı!
Taşeron firma aracılığıyla temizliği yapılan İstanbul’daki 1206 devlet okulundaki temizlik işçilerinin sözleşmesi 31 Aralık 2012′de yapılan ihale ile sona erdi. Bu tarihten itibaren mevcut okulların temizliği ile ilgili bir düzenleme yapılıp yapılmadığı ile ilgili soru önergesi veren CHP İstanbul Milletvekili Kadir Gökmen Öğüt’e Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı’nın verdiği yanıt, İstanbul’daki 1295 okulda temizlik personeli olmadığını ortaya çıkardı.

İstanbul’daki okulların yüzde 80′inde yeterli temizlik personeli bulunmadığının eğitim raporlarına yansıması ve pek çok okulda temizlik personeli bulunmadığına ilişkin şikayetlerin artması üzerine konuyu meclise taşıyan İstanbul Milletvekili Öğüt, mevcut ilköğretim okullarının kaçında temizlik görevlisi olmadığını ve öğrenci velilerinin temizlik işlerine “yardım edip etmediğini” Bakan Avcı’ya sordu.
1295 okulda temizlik personeli yok!
Avcı’nın soru önergesine verdiği yanıta göre, İstanbul’daki 2 bin 625 ilkokul, ortaokul ve imam hatip ortaokulunun sadece 1268′inde kadrolu temizlik personeli var. 1295 okulda ise temizlik personeli yok. Bakan Avcı, söz konusu okullarda temizlik mi yapılmadığı yoksa temizliğin “veli yardımı” ile mi gerçekleştiği konusunda net bir açıklama yapmadı.
Öğüt’ün, okulların temizliğinin neden taşeron firma eliyle yaptırıldığı ve öğrenci velilerinin “okul temizliğine yardım etmesi” hususunda Bakanlığın görüşlerinin ne olduğu sorularını yanıtlamayan Avcı, temizlik ile ilgili kendilerine ulaşan bir şikayet olmadığını öne sürdü.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder