Site içi arama

"Çocuklar çöpleri ağzıyla toplasın"

Bir öğrenci velisi, İstanbul Göztepe’deki 50. Yıl Tahran Anadolu Lisesi’nde bir idarecinin öğrencilere yönelik sert sözlerine tanık oldu. Veli Sendika.Org’a ulaşarak İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü’ne açık bir mektubu olduğunu bildirdi.
Velinin mektupta anlattığına göre, okul idarecisi öğrencilerin katkı payı ödememesine öfkeleniyor, temizlik şirketi ile anlaşmayı fesh ediyor. İdareci katkı payını vermeyen öğrencilere, bundan sonra okuldaki çöpleri ağızlarıyla toplayacaklarını, tuvaletin temizliğini yapacaklarını söylüyor.
Velinin mektubu şöyle:
Sayın İl Milli Eğitim Müdürü,
4 Mart 2013 pazartesi günü saat 13.00 sularında İstanbul Göztepe’de bulunan 50.Yıl Tahran Anadolu Lisesi’nin önünden geçerken okul bahçesinden megafonla yükselen “kes, sana söylüyorum…vb.” kaba saba bağırtıları duyunca merak ettim okulun duvarından içeri bakarak olan biteni izlemeye başladım.
Okul müdürü ya da bir başka yönetici bir grup öğrenciyi okulun bahçesinde  sıraya sokmuş megafonla bağıra çağıra azarlıyor. Etrafı evlerle dolu veya ana yolun kenarında araç ve insan trafiğinin yoğun olduğu bir yerde bunu yapıyor olması zerre kadar onu ilgilendirmiyor.
Okul yöneticisi şöyle bağırıyor megafondan: Sizi buraya niye topladığımı biliyorsunuz değil mi? Şaka sanıyordunuz ama işte başınıza geldi… Bugünden itibaren temizlik firmasıyla sözleşmeyi fesih ettim, çünkü okulun parası yok. Son temizlik işçisinin maaşının yarısını ben cebimden ödedim…
Niye çünkü sizin yüzünüzden…  Katkı payı ödemeyenler ödeyenlere enayi diyormuş, asıl enayi siz vermeyenlersiniz…  Şimdi bundan sonra görürsünüz kimin enayi olduğunu… Bundan sonra o çöpleri siz toplayacaksınız artık sınıflarda börtü böcek mi olur, ne olur göreceğiz… tuvaletleri siz temizleyeceksiniz… çöpleri ağzınızla size toplatacağım… Ya analarınız babalarınız yarın parayı bastırır verir işçilerin maaşını ya da siz temizlersiniz…
Ben …. Yıldır bu okuldayım böyle bir öğrenci profili, veli profili görmedim, sizler yüz karasısınız… Bu nasıl adalettir ya… Sizin vicdanınız yok mu? Para vermeyenlerin yüzünden okulun temizliği gitti… Ben sanki verdiğiniz parayla Mercedes mi alıyorum, yat mı alıyorum, niye vermiyorsunuz katkı payını? Hadi bakalım bundan sonra  göreceğiz bakalım…
Fırça faslı zaman zaman “kes, rahat durun, sağa sola bakmayın” ihtarlarıyla kesintiye uğruyor…
Sayın Milli Eğitim Müdürü, yukarıda adı geçen okul İstanbul’un dolayısıyla Türkiye’nin hatırı sayılır köklü okullarından biridir. Bizim çocukluğumuzda okullarda “hademe” olarak bildiğimiz amcalarımız olurdu onlar okulu temizler, hiç okulun pis olduğunu bilmezdik… O günden bu güne ne değişti, devletin parası mı bitti, bizim verdiğimiz vergilerle neden çocuklarımızı teslim ettiğimiz okullarda temizlik yapılmıyor, merak ediyorum.
Yukarıdaki konuşmayı yapan okul idarecisi sizin için örnek yönetici midir? Bu sizin tercihiniz midir? Siz mi okul yöneticilerini buna zorluyorsunuz ya da bu tür konuşmaları yapacak kadar zıvanadan çıkmalarına neden oluyorsunuz? Çünkü katkı payı konusunda itiraz etmeye kalktığınızda öğretmenlerin tek verdiği cevap “devlet okula para vermiyor, biz de mecburen velilerden para toplamak zorunda kalıyoruz..” oluyor.  Bu doğru mudur? Okullardaki destek hizmetlerinin finansmanı velilerden zorla para toplama yoluyla mı yapılacak, hükümetinizin politikası bu yönde midir?  Tek dileğim bu tanık olduğum olayın bir kamera şakası olması…
Bir öğrenci velisi…”
Sendika.Org

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder