Site içi arama

Okula gitmeyen Roman çocuklarına müzikli çözüm

Edirne'de okula gitmeyen ve devamsızlık yapan Roman çocuklarına yönelik "müzik atölyesi" kuruldu. Haftanın 4 günü okul müfredatı yanında klarnet, saz ve darbuka eğitimi alan öğrenciler okula daha sık gitmeye başlayınca proje genişletildi.
Kıyık semtinde çoğunluğu Roman çocuklarının eğitim gördüğü Fevzipaşa İlköğretim Okulunda devamsızlık yapan öğrencileri okula adapte edebilmek için Edirne Roman Eğitim Gönüllüleri Derneği desteğiyle müzik atölyesi kuruldu. 

Roman çocuklarının eğitim gördüğü okullarda okula adaptasyon ve devamsızlık sorunu yaşadığını ifade eden Milli Eğitim Müdürü Hüseyin Özcan, "Ders bazen sıkıcı olabiliyor, müfredatlar son dönemde hayata hazırlama anlamında, çocukların ilgisini çekebilecek düzeyde düzenlendi. Kardeşlerimiz yapı itibariyle rahatlığı seviyor, sıkıya gelemiyor. Müzikle ilgili yetenekleri var, çocuklarımızın bu yeteneklerini kurs faaliyetlerine dönüştürdüğümüzde okula daha isteyerek geliyorlar. Belli bir saat kurs veriyoruz, sonrada derste vermek istediğimiz formasyonu performansı kazandırıyoruz. Ciddi bir katkısı var, kendilerine sorduğumuz zaman daha istekli geldiklerini söylüyorlar" dedi.
Konuşmaların ardından Milli Eğitim Müdürü Hüseyin Özcan, Ocak, Edirne Roman Eğitim Gönüllüleri Derneği Başkanı Turan Şallı ve Edirne Gençlik Hizmetleri Spor İl Müdürü Serhat Ocak tarafından kırmızı kurdale kesilerek "Müzik Atölyesi'nin açılışı yapıldı. 22 Öğrencinin yaklaşık 2 aydır müzik aletleri eğitimi aldığı atölyede Roman çocukları mini bir konser verdi. Okula şimdi daha istekli geldiklerini ifade eden çocuklar, "Önceden okula pek gelmek istemezdik. Şimdi müzik öğreniyoruz bu yüzden daha istekli geliyoruz" dedi.
Edirne Roman Eğitim Gönüllüleri Derneği Başkanı Turan Şallı ise çocuklarımızın iyi bir müzik eğitimi almasının, onlara iyi bir meslek olarak döneceğini ifade ederek, ?Meslek olarak müzisyenliği seçerlerse kendilerine iyi bir gelecek yaratabilirler" şeklinde konuştu.
DERSTEN SONRA MÜZİK
Fevzipaşa İlköğretim Okulu'nda eğitim alan yaşları 10 ile 14 arasında değişen 22 öğrenci haftada 4 gün derslerin ardından atölyede müzik öğretmeni eşliğinde davul, darbuka, bağlama, klarnet ve keman dersleriyle nota bilgisi alıyor.
Odatv.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder