Site içi arama

Eğitim Hakkı Raporu'nun beşincisi yayımlandı


Halkevleri Eğitim Hakkı Meclisleri'nin 4+4+4 eğitim yasasının çıkmasından itibaren her ay ülkenin dört bir yanından gelen bilgilerle raporlaştırdığı 'Eğitim Hakkı Raporu'nun 5.'si yayımlandı. Eğitim Hakkı Raporu’nu Adana’da 13 yaşında okul masraflarını karşılamak için çalışmak zorunda kaldığı plastik atölyesinde iş cinayetinde yaşamını yitiren Ahmet Yıldız’a adanan rapor 4+4+4 yasasının 1. yılı dolarken okullardaki son durumları göstermesi bakımından anlamlı bilgiler sunuyor. 









Raporun giriş kısmındaki yazı:

"Halkevleri Eğitim Hakkı Meclisleri veli, öğretmen ve öğrencilerle okul ziyaretleri, denetimleri yaparak Okul Durum Raporları’nı doldurmaya devam ediyor. 2012-2013 eğitim yılının ikinci yarısında gerçekleşen denetimlerden aşağıdaki sonuçlar elde edilmiştir. En önemli sorunlar okulların dönüştürülmesi/taşınma kararları ile açığa çıkan mağduriyetler, 72 ay öncesi çocuklarımızın hala okula uyum sağlayamamaları, okula giriş çıkış saatleri, velilerden para toplama uygulamalarının yaygınlığı, temizlik sorunu, imam hatiplerle ortak binaları paylaşan okullarda öğrencilere dönük baskı olarak öne çıkmaktadır. Özellikle kılık kıyafet “özgürlüğü” adı altında türban dayatmasına neden olan uygulama veliler için büyük endişe yaratmış durumdadır."

 ve rapor:


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder