Site içi arama

'Kızlı erkekli aynı merdiveni kullanıyorlar!'

Trabzon Milli Eğitim İl Müdürü Tamer Kırbaç'ın “Erkek öğrenciler ile kız öğrenciler aynı merdivenleri kullanarak uyumaya gitmeleri iki yıldır beni rahatsız ediyor" sözleri tartışma yarattı! 
Cumhuriyet Gazetesi'nden Ahmet Şefik'in haberine göre, Trabzon Milli Eğitim İl Müdürü Tamer Kırbaç, “Erkek öğrenciler ile kız öğrenciler aynı binada altlı üstlü kalıyor. Aynı merdivenleri kullanarak uyumaya gitmeleri inanın beni iki yıldır rahatsız ediyor ve diken üstünde oturmama sebep oluyor” diyerek kent merkezindeki Sosyal Bilimler Lisesi’ni Esiroğlu beldesindeki YİBO’ya taşıdı.


'AYNI BİNADA ALTLI ÜSTLÜ KALIYORLAR'

Trabzon Valiliği, kent merkezindeki Sosyal Bilimler Lisesi’nin bu yıl Esiroğlu beldesindeki YİBO’ya taşınmasına karar verdi. Milli Eğitim İl Müdürü Tamer Kırbaç taşınmayla ilgili skandal bir açıklama yaptı. Krbaç, “Bu okulda öğrencilerin bir kısmı yatılı olarak okulda kalıyor. Bu nedenle okulun bir yurt ihtiyacı vardır. Şimdiki binasında sınıfları kapattık yurt yaptık. Öğrenciler sınıftan bozma odalarda kalıyor. Bir de erkek öğrenciler ile kız öğrenciler aynı binada altlı üstlü kalıyor. Aynı merdiveni kullanarak istirahata çekiliyor. Aynı merdivenleri kullanarak uyumaya gitmeleri inanın beni iki yıldır rahatsız ediyor ve diken üstünde oturmama sebep oluyor”’ dedi. 

OKUL ÖNÜNDE PROTESTO EYLEMİ YAPILDI

Veliler ve öğrenciler dün okul önünde bir protesto eylemi yaptı. Veliler adına basın açıklamasını okuyan Şaduman Genç, “Milli Eğitim Müdürü’nün ‘İki yıldır diken üstünde oturuyorum, kız ve erkek öğrencilerin aynı merdivenleri kullanarak uyumaya gitmeleri inanın beni rahatsız ediyor’ sözlerini de esefle karşıladığımızı bildiriyoruz. Milli Eğitim Müdürü, gözbebeğimiz çocuklarımızı, okul idareci ve öğretmenlerimizi zan altında bırakmıştır. Öğrencilerimiz, ayrı ayrı merdivenleri kullanarak kendi pansiyon katlarına çıkmaktadırlar. Bu durum Milli Eğitim Müdürü’nün Sosyal Bilimler Lisesi’nden ne kadar habersiz olduğunu ortaya koymaktadır. Trabzon’un en güvenilir okulunu, kadro ve öğrencilerini bu şekilde töhmet altında bırakmanın ne anlama geldiğini Trabzon halkının anlayışına bırakıyoruz” dedi.
Konuyla ilgili olarak yazılı bir açıklama yapan Trabzon Milli Eğitim Müdürü Tamer Kırbaç açıklamasında şunları söyledi: 

"Söz konusu habere ilişkin olarak yapılan değerlendirme, okulun derslik binasının, hem derslik, hem de pansiyon olarak kullanılmasının, hem hizmeti veren idare, hem de hizmet alan öğrenciler açısından istenilen nitelikte şartların sağlanamadığına dair durumun bir ifadesidir. Müdürlüğümüzce bu durumdan duyduğumuz memnuniyetsizliğimiz dile getirilmiştir. Bunun dışındaki değerlendirmeler Milli Eğitim Müdürü'nün veya kurumun düşüncelerini yansıtmamaktadır. Yapılan değerlendirme şahıslara yönelik değil, verilen hizmetin niteliğine yöneliktir." 


"ÇOCUKLAR DAHA İYİ YERDE OKUMAYI HAK ETMİYOR MU?" 

"Okulumuzun bazı imkanları öğrencilerimizin eğitim alabilmelerine elverişsiz olduğundan, daha iyi şart ve imkânlarda ve daha iyi yerde eğitim verebilmek için taşınma kararı alındı. Derslik binası olarak yapılan, bodrum katında yemek salonu, 3'üncü katta pansiyon olan bir binada öğrencilere nitelikli hizmet verememekten dolayı mutsuzuz. Söylemek istediğimiz şey buydu. Herkes bunu farklı değerlendirmelere çekmiş. Biz bu okulunun öğrencilerinin daha iyi imkânlara kavuşmasını istiyoruz. Trabzonlu çocuklar daha iyi yerde okumayı hak etmiyor mu?" 

Taşınması kararlaştırılan okulun İmam Hatip Lisesi yapılacağı yönündeki iddialara da yanıt veren Kırbaç şöyle konuştu: 

"Böyle bir şey söz konusu değil. Bina Anadolu Lisesi'ne devredilecek. Sosyal Bilimler Lisesi'ndeki mevcut 2 bina, 88'inci Yıl Anadolu Lisesi'ne hizmet verecek. Burada açılacak olan dersliklerden 150 öğrenci yararlanacak. Bu Trabzon'a bir kötülük müdür Allah aşkına. Taşınma kararı öğrencilerimizin, velilerimizin moralini bozmuş olabilir. Onlardan da bir fedakârlık bekliyoruz. Her türlü kolaylaştırıcı tedbiri alacağız." 
Trabzon Sosyal Bilimler Lisesi'nin merkeze bağlı Esiroğlu Beldesi'ndeki YİBO'ya taşınması kararına karşı çıkan bir grup veli ve öğrenci de dün valilik binası önünde toplanarak kararın geri çekilmesini talep etmişti.

TWITTER'DA TEPKİ YAĞDI 

Trabzon İl Milli Eğitim Müdürü'nün sözlerine Twitter'da da tepki yağdı. İşte onlardan bazıları... 

Efkan Bolaç 
Eğitim, kültür, gelişim geriliği canını sıkmaz ama Trabzon milli eğitim müdürünün kızlı erkekli merdivende öğrencilerin dolaşması canını sıkar 

Vartan Estukyan 
Trabzon İl Milli Eğitim Müdürü Tamer Kırbaç, "Erkek ve kız öğrenciler aynı merdivenleri kullanıyor. Rahatsızım" demiş. Hmm.. Sıkıntı büyük.. 

Güneş Önderoğlu 
Kafaya bak!! Trabzon Milli Eğitim Müdürü: 'Kız ve erkek öğrencilern aynı merdivenlri kullanark odalarına gitmeleri inanın beni rahatsz ediyr 

Can Sezar 
Trabzon İl Milli Eğitim müdürü kız ve erkekler aynı merdivenleri kullanıyor diye rahatsız olmuş , diken üstündeymiş 

Kübra Aygün 
Trabzon Milli Eğitim müdürüne söylemeyin ama şuan kızlı erkekli metrobüsteyiz üstelik ayakkabılarla 

Emin Serin 
Trabzon Milli Eğitim il müdürünün, müdür olduğu bir eğitim sisteminde eğitilmek istemiyorum. ! 


CHP 'Lİ NAZLIAKA'DAN SORU ÖNERGESİ: SAPLANTILI BİR DÜŞÜNCENİN YANSIMASI 
CHP Ankara Milletvekili Aylin Nazlıaka, Trabzon Milli Eğitim İl Müdürü Tamer Kırbaç’ın açıklamalarıyla ilgili Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı’nın yanıtlaması isteğiyle TBMM Başkanlığı’na soru önergesi verdi. Nazlıaka önergesinde, “Saplantılı bir düşüncenin yansıması olan bu açıklama toplumsal değerler, ahlak kuralları ve etik açıdan da kabul edilebilir bir durum değildir. Bu açıklama,AKP ’nin yakalandığı akıl tutulmasının hangi noktaya geldiğini gösteren acı bir örnektir” dedi. 

Nazlıaka’nın soru önergesi şöyle: 
“Söz konusu olayla ilgili başlatılan soruşturma var mıdır? Varsa ne aşamadadır? Öğrencilerin onurlarını zedeleyen, bu yönetici hangi dönemde göreve atanmıştır? Mesleki formasyonu nedir? Toplumsal cinsiyet eşitliği açısından Türkiye ’nin getirildiği noktayı gözler önüne seren bu olay nedeniyle, özür dilemeyi düşünüyor musunuz?”


radikal

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder