Site içi arama

Milli Eğitim’in kitabında öpücüğe yer yok


Cahit Külebi’nin  ”Hikaye” isimli şiirinde “öp beni” ifadesinin geçtiği dörtlük silinerek, yerine üç nokta kondu
Milli Eğitim’deki sansür skandallarına bir yenisi eklendi. bilgicagi.com Onur Caymaz imzasıyla yayımlanan habere göre, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yayımlanmış dokuzuncu sınıf Türk Edebiyatı kitabında,  Cahit Külebi’nin bilinen şiiri ‘Hikâye’nin makaslandığı belirtildi. Editörlüğünü Dr. Sakin Öner‘in yaptığı kitabın 71. sayfasında bulunan Hikâye adlı şiirde Külebi’nin “Benim doğduğum köylerde / kuzey rüzgârları eserdi / ve bu yüzden dudaklarım çatlaktır / öp biraz!” dizeleri silinerek, yerine (…) üç nokta konuldu.
Milli Eğitim Bakanlığı daha önce Edip Cansever’in şiirinde geçen bira geçen bölümü, Yunus Emre’nin “cennet dedikleri bir kaç köşkle bir kaç huri” mısrasını, Kaygusuz Abdal’ın Alevilik ile ilgili olduğu düşünülen dörtlükleri sansürlemişti. Melih Cevdet Anday’ın şiirinde de Tanrı sözcüğü Allah ile değiştirilmişti.

Külebi’nin şiiri şöyle:
Hikaye
Senin dudakların pembe
Ellerin beyaz,
Al tut ellerimi bebek
Tut biraz!
Benim doğduğum köylerde
Ceviz ağaçları yoktu,
Ben bu yüzden serinliğe hasretim

Okşa biraz!                                                                                                  
Benim doğduğum köylerde
Buğday tarlaları yoktu,
Dağıt saçlarını bebek
Savur biraz!
Benim doğduğum köyleri
Akşamları eşkıyalar basardı.
Ben bu yüzden yalnızlığı hiç sevmem
Konuş biraz!
Benim doğduğum köylerde
Kuzey rüzgârları eserdi,
Ve bu yüzden dudaklarım çatlaktır
Öp biraz!
Sen Türkiye gibi aydınlık ve güzelsin!
Benim doğduğum köyler de güzeldi,
Sen de anlat doğduğun yerleri,
Anlat biraz!
Sendika.Org

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder