Site içi arama

133 öğrenciye bir sınıf, 20 imam hatipliye lüks villa

4+4+4 eğitim sistemiyle birlikte aynı derslikte 133 öğrencinin eğitim almaya çalıştığı ve bir sıraya 4 öğrencinin sıkıştırıldığı görüntüler ortaya çıkmışken, Milli Eğitim Bakanlığı Ankara Batıkent’te 20 kayıtlı öğrencinin bulunduğu imam hatip ortaokuluna lüks villa tahsis etti.



Neoliberal politikalar doğrultusunda eğitime ayrılan bütçenin kamusal hizmetlere yönelik kısmı giderek tırpanlanırken, Milli Eğitim Bakanlığı imam hatipler söz konusu olduğunda kaynak yaratmaktan geri kalmıyor. Ankara Batıkent’te 4+4+4’ün hayata geçmesiyle birlikte Kardelen İlköğretim Okulu’nu imam hatibe dönüştürme kararı alan Milli Eğitim Bakanlığı, velilerin imam hatibe dönüştürme çabaları karşısındaki direnişi üzerine geri adım atmıştı. Semtteki imam hatip ortaokulu projesini Yeni Batı Mahallesi’ne taşıyan bakanlık, sadece 20 öğrencinin kayıtlı olduğu Batıkent İmam Hatip Ortaokulu’na lüks bir villa tahsis etti.
Okulların açılmasının üzerinden yaklaşık 5 ay geçmesine karşın sadece 20 öğrencinin kayıt yaptırdığı okula “Kayıtlarımız devam etmektedir” pankartı asıldı. Okuldaki eğitime ilişkin izlenimlerini Sendika.Org’a aktaran mahalleliler, kayıtlı bulunan az sayıdaki öğrencinin Yenimahalle ilçesinin diğer semtlerinden taşımalı sistemle getirildiğini, öğrencilere beslenme ve ulaşımın parasız sağlandığını iddia etti.
Kayıt yok ama projeler sırada
Batıkent halkının imam hatip okuluna rağbet göstermemesi ve kayıtlı öğrenci sayısının 20 ile sınırlı kalmasına karşın Milli Eğitim Bakanlığı ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nün semtteki Çakırlar Mahallesi’ne bir imam hatip okulu ve bir külliye planı olduğu da ileri sürüldü.

batikentimamhatip3

halkevleri.org

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder