Site içi arama

Bir Pozantı daha...

Antalya L Tipi Cezaevi'nden bir ay önce tahliye olan ve ismini vermek istemeyen bir yurttaş, M.L.B. ve Pozantı'dan Antalya'ya sevkedilen S.Ö. adlı çocukların hem önceden kaldıkları çocuk koğuşunda hem de 18 yaşını doldurmalarının ardından alındıkları yetişkinler koğuşunda, defalarca tecavüze uğradıklarını iddia etti. 

2012 yılında Pozantı M Tipi Cezaevi'nde "vahşet" olarak nitelendirilen çocuklara yönelik taciz ve tecavüz uygulamalarının hafızalardaki yeri henüz tazeyken, cezaevlerinde yaşanan taciz ve tecavüz iddialarından bir yenisi de Antalya L Tipi Cezaevi'nden eklendi. 








Adli bir olaydan tutuklanan, 15 ay cezaevinde kaldıktan sonra tahliye edilen ve ismini vermek istemeyen bir yurttaş, cezaevinde M.L.B ve S.Ö. adlı Kürt çocukların hem önceden kaldıkları çocuk koğuşunda hem de 18 yaşını doldurmalarının ardından alındıkları yetişkinler koğuşunda defalarca tecavüze uğradıklarını iddia etti. Cezaevinde yaşanan olaylardan dolayı vicdanen rahatsız olduğunu belirten yurttaş, yaşananlara ilişkin "cezaevi bildiğiniz gibi değil" diyerek, yaşanan vahşete bir an önce son verilmesi için yetkilileri göreve çağırdı. 

'İ.Ç. 10'u aşkın çocuğa tecavüz etti' 
Tahliye olan ve şu an İstanbul'da yaşayan eski tutuklu, cezaevinde ilk olarak C-5 adı verilen bir koğuşta kaldığını ve 2012'nin 6'ıncı veya 7'inci ayında bu koğuşta kaldığı sırada Mardin Kızıltepeli nüfusuna kayıtlı M.L.B. (18) adlı çocuğun yanına geldiğini ve başından geçenleri kendisine anlattığını ifade etti. "Cezaevi bildiğiniz gibi değil. Yanıma Mardin Kızıltepeli M.L.B adlı bir genç geldi ve bana birşeyler anlatacağını söyledi. Daha önce çocuk koğuşundaydı, ama 18 yaşını doldurduğu için yetişkinler koğuşuna getirilmiş. Bana, 'abi İ.Ç., bana tecavüz etmeye kalktı' dedi. İ.Ç., anlatanları duyuyor ve çocuğun bana anlattıklarını inkar etmesi için çocuğu tehdit ediyordu. Çocuk, bana anlattıklarını sonradan inkar etti. Oysa İ.Ç. hakkında araştırma yapılsa 10'u aşkın çocuğa tecavüz edildiği ortaya çıkar" dedi. İ.Ç'nin daha önceden çocuk koğuşunda kaldığını ve çocuk mahkumların İ.Ç'den çok korktuğunu belirten yurttaş, "İ.Ç. banyoda saatlerce çocuklara kese yaptırıyordu ve elbiselerini yıkattırıyordu. Ben de şüphelendim, İ.Ç'ye neden bu çocuklara kese yaptırıyorsun ve elbiselerini yıkattırıyorsun. Biz orada kavga ettik. Gardiyanlara, 'beni buradan alın' dedim. Ancak o gece beni almadılar" diye konuştu. Yaşanan kavganın ardından kendisine verilen 15 günlük hücre cezasının ardından E-12 adlı koğuşa geçtiklerini ve orada da mağduriyetlerin yaşandığını anlatan yurttaş, "Normalde koğuş sorumluları (mümesil) mahkumlar tarafında seçilir, ancak sorumlular idare tarafından seçiliyordu. İdare mahkumların içinde psikopat, cezası yüksek hangisi varsa o kişiyi seçiyordu" diye belirtti. 

'S.Ö. 3 aydır revirde ve psikolojisi bozuldu' 
E-12 koğuşunun sorumlusu olan Z.Y'nin 40-45 yaşlarında olduğunu söyleyen yurttaş, aynı koğuşta bulunan Mardin Kızıltepeli S.Ö. adındaki çocuğa 3 ay boyunca Z.Y. tarafından tecavüz edildiğini belirtti. Aynı koğuşta olmalarına rağmen tecavüz olayının farkına varamadıklarını belirten yurttaş, "Cezaevinde oda sistemi var. Her odada 3 kişi yatıyor. Sen yanındaki kişiyi ne yaparsan, yanındaki odada yatan kişinin haberi olmaz. Kapıyı kilitleyip istediğini yapıyor. Koğuş sorumlusu ise gariban gördüğü kişiye istediğini yapıyor" dedi. Geçtiğimiz Ocak ayının sonunda S.Ö'nün başından geçenleri kendisine anlattığını ve şuan da psikolojik tedavi gördüğünü belirten yurttaş, "S.Ö, çocuk koğuşundan yeni gelmişti. Cezaevinden bir aydır çıkmışım. Ve ben çıkana kadar da S.Ö. yaklaşık 3 aydır revirde yatıyordu. S.Ö'yü hiçbir koğuş kabul etmiyor" dedi. 

S.Ö: Z.Y. her gün bana tecavüz ediyordu 
Koğuş sorumlusu Z.Y'nin koğuş içerisinde her türlü "terörü" estirdiğini aktaran yurttaş, yaşandığını iddia ettiği tecavüz olayını şöyle anlattı: "Z.Y'nin yanında sürekli S.Ö. adında Mardinli bir çocuk duruyordu. Z.Y. her gün S.Ö'yü dövüyordu. Z.Y. ile bir gün kavga ettik. Gardiyanlar Z.Y'yi koğuştan aldı. S.Ö'de bizimle kaldı. Z.Y'nin koğuşundan çıktığımdan dolayı konuşuyorum. Şu an acı çekiyorum ve konuşuyorum. Yaşadıklarımdan dolayı psikolojim bozuk ve bana yardımcı olun. S.Ö. bize 'Beni öldürmeyin ben size bir şey anlatacağım. Z.Y, 3 ay boyunca her gün bana tecavüz ediyordu' dedi. Orada bulunanlar herkes şaşırdı, nasıl sana her gün tecavüz ediyor ve biz farkında olmuyoruz diye. S.Ö. bana 'Abi bana her gün uyku hapı veriyordu ve beni tuvalete götürüp orada tecavüz ediyordu' dedi. Saat 11.00'den sonra koridor ve tuvaletin lambalarını yakmak kesinlikle yasaktı. Bundan dolayı tecavüzün farkına varamadık. Saat 11.00'den sonra ortak alana inmek yasaktı. Tuvalet ve koridor kapısının üzerinde 'kapıyı açmayınız' yazısı vardı, oysa her zaman tuvalet kapısı açık olmalıdır. Gün içerisinde de durum böyleydi. Z.Y, S.Ö'yü tuvalete götürüp tecavüz ediyordu. Biz de hiç bir şekilde farkına varmadık" 

'Tecavüzden sonra Z.Y. Eskişehir'e gönderildi' 
S.Ö'ye tecavüz olayının duyulmasının ardından cezaevi idaresine dilekçe verdiklerini belirten yurttaş, "Gardiyanlar, tecavüz olayını anlattığı için S.Ö'yü feci şekilde dövdü. Tecavüz olayını da örtmek için S.Ö'nün Pozantı Çocuk Cezaevi'nden geldiğini ve orada tecavüz edildiğini söylüyorlardı. Gardiyanlar, mahkumlara 'S.Ö. iftira atıyor, yalan konuşuyor, inanmayın buna' diye söylüyordu" dedi. Cezaevinde S.Ö'ye tecavüz edilmesinin olayı duyulduğu andan itibaren olayın duyulmaması için Z.Y'nin cezaevi idaresi tarafından Eskişehir'de bulunan bir cezaevine gönderildiğini belirten yurttaş, Antalya L Tipi Cezaevi'ndeki E-12 koğuşunda bulunan her mahkumun S.Ö'ye yapılan tecavüzün doğrulayacağını iddia etti. 

İddialarla ilgili bilgi almak için aradığımız cezaevinde, telefona çıkan infaz koruma memuru, cezaevinde hiç bir yetkilinin bulunmadığını, bu yüzden konu ile ilgili konuşmayacaklarını ifade etti. Cezaevindeki yetkililere gün boyunca ulaşamayacağımızı söyleyen memur, "Çok bilgi almak istiyorsanız nöbetçi hakimi ararsınız, talimat verir. O şekilde konuşulur" dedi.



diha

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder