Site içi arama

Mısır'da muktedire çocuk, şiirle cevap verdi


Mısır’da Cumhurbaşkanı Muhammed Mursi’yi ‘şiir okuyarak protesto’ eden 10 yaşındaki kız öğrenci Habiba Yahya Abdülmoneim ülkede kriz yarattı. Hurghada kentinde okul ziyareti yapan Eğitim Bakanı İbrahim Deif, şiir okuma yarışmasında birinci gelen Abdülmoneim'den bir şiir okumasını istenmiş. Abdülmoneim sürpriz bir şekilde babasının yazdığı ve Müslüman Kardeşler’i eleştiren bir şiir okudu.
Şiir Mısır'da günün konusu oldu. Şiiri yazan Abdülmoneim'ın babası, Müslüman Kardeşler’in yasal örgütü Özgürlük ve Adalet Partisi’nden bir yetkilinin kendisini telefonla arayıp “Nasıl olur da kızın Müslüman Kardeşleri eleştirir” diye hesap sorduğunu anlattı.



O şiir şöyle:
"Kurbanlık koyun bana tosluyor, 
Beni kesmek istiyor
Ne var ki, fiyatı da çok yüksek
Asıl ben senin etini kavuracağım, diyor, 
Senin için değerli olan herşeyi yok edeceğim. 
Beslemeyeceğim seni, yünüm ısıtmayacak seni
Eğer bana baktığını görürsem, 
Boynuzumu bileyler, omzunu çıkarırım 
Ben ancak beni satın alabilecek olanlara varırım
Eh onların da banka hesapları kabarık olsa iyi olur"
Şiirde geçen "koyun" ifadesi Müslüman Kardeşler'in "sürü" gibi hareket etmelerinden dolayı karşıtları tarafından kullanılan bir ima.
Oda tv

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder