Site içi arama

4+4+4'te dönüşüm çilesi

Kadıköy’deki Reşat Nuri Güntekin İlköğretim Okulu, yılbaşında hem ilkokul hem de ortaokul olarak eğitime başladı. Okul hem 1. sınıf hem de 5. sınıf kaydı aldı. Veliler 4+4+4 ’e geçildiğinden bu yana dönüşen okullarda kademeli geçiş olacağı, var olan öğrenciler mezun olduktan sonra okulun tamamen ilkokul ya da ortaokul olacağı söylendiği, okul müdürü de kayıt sırasında bir mağduriyet olmayacağını söylediği için kayıtlarını yaptırdı. 
Ancak Kadıköy İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü şimdi dönüşümün kademesiz olacağını söylüyor. Yani gelecek yıl okul ortaokul olarak eğitime devam edecek, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar eğitim alacak. 2, 3, 4. sınıflar öğretmenleriyle birlikte başka okula gönderilecek. 400 veli isyan ediyor. İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü 38 okulda böyle kademesiz geçiş planlıyor. 

4+4+4 eğitim sistemi kapsamında 2012-2013 eğitim yılında İstanbul ’da 1450 ilköğretim okulundan 1000’i hem ilkokul hem ortaokul olarak eğitime devam etti. İlkokul olacağı belli olanlar 5. sınıf kaydı, ortaokul olacağı belli olanlar 1. sınıf kaydı almadı. 
İstanbul’un en başarılı okullarından Reşat Nuri Güntekin İlköğretim Okulu ise hem ilkokul hem de ortaokul olarak eğitim yılına başladı. 6 ay geçtikten sonra mart ayında İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından okulun ortaokul olacağı belirtildi. Veliler duydukları karşısında şok yaşadı. 

Okul için evini taşıdı ama şimdi git diyorlar 

Levent Kal, kızı için bu yıl Avrupa yakasındaki evini Anadolu yakasına taşımış: “Devlet okulunda okusun istedik kızımız. Araştırdım, bu okulu buldum. İkamete göre kayıt olduğu için evimi okulun yakınına taşıdım. Daha önce işim ve evim 5 dakika mesafedeydi. Şimdi her gün 3 saat yol gidip geliyorum.Başka okulun fiziksel özelliklerini ve eğitimi beğensem oraya verirdim zaten. Kazanılmış hakkımızı elimizden alıyorlar.” 
Velilerden Avukat Muhammed Güçlü ise dava açmaya hazırlanıyor. Çocuğu 1. sınıf öğrencisi olan Güçlü çocukların psikolojisinin mevzubahis olduğunu belirterek sistemin yarattığı sıkıntıların çocuklara fatura edildiğini anlatıyor: 
“Bizi göndermeyi düşündükleri okulun müdürü ile konuştuk. ‘Burada bizim kurallarımız olur, eski öğrenci sayınızı, öğretmeninizi isteyeceksiniz , bunlar geçerli değil, karar mercii ben olurum’ diyor.”
Veliler İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’ne kademeli geçiş isteğini belirterek dilekçe de yazdılar. İlçe Milli Eğitim Müdürü Ferşat Ayar imzalı gelen cevapta ise şöyle denildi: “Bu öğretim yılında uyguladığımız kademeli geçiş sisteminin eğitim-öğretim ortamını bozduğu, sınıf öğretmenlerinin okuttuğu sınıfı bırakmak zorunda kaldığı gibi sorunlara neden olmasından dolayı daha sağlıklı eğitim öğretim yapılabilmesi için okul dönüşüm kesin dönüşüm olacak biçimde yürütülecek.” 

‘Kademeli geçiş pek çok problem yaratıyor’ 

Kadıköy İlçe Milli Eğitim Müdürü Hasan Demir de kademeli geçişin sorunlarını anlattı: 
“Çocuklar için iyi olana bakıyoruz. Mesela Reşat Nuri’de kademeli geçiş yaparsak norm fazlası öğretmenlerden daha az kıdemi olan gidecek. Öğretmeninden ayrılmak istemeyen veli, öğretmenimizi geri verin diyecek. Bu eğitim yılının başında 55 okulun 17 tanesini dönüştürdük. 38 tanesini de bu sene dönüştürüyoruz. Kademesiz geçiş planlıyoruz bu 38 okulda. Küçük ölçekli okulları ilkokul yaptık, ortaokuldaki 10 branş dersi öğretmeninden 8’i boşa çıktı. Sorunlar yaşadık çok, onun için kesin dönüşüm, kademesiz dönüşüm istiyoruz.” 
İstanbul İl Milli Eğitim Müdürü Muammer Yıldız ise “Kademeli geçiş esastır diyorduk. Ancak bakanlıktan da yazı geldi. Kademesiz geçişleri öne çıkarın diye. Şartlar uygunsa ilçeler kademesiz geçiş planlayabilir” diye konuştu.



Umay Aktaş Salman / radikal

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder