Site içi arama

Ahmet'i arkadaşları değil, 4+4+4 öldürdü


4+4+4 eğitim sistemine karşı mücadelesini sürdüren Halkevleri Eğitim Hakkı Meclisi, 10 Ekim Perşembe günü saat 12.00’da Küçükçekmece Sefaköy'deki Kanarya İlköğretim Okulu önünde basın açıklaması gerçekleştirdi.
Kanarya İlköğretim Okulu 7. sınıf öğrencisi 13 yaşındaki Ahmet Şahin, 20 Eylül 2013 Perşembe günü okul çıkış zili çaldığında binanın içindeki merdivendeki izdiham nedeniyle çıkan arbedede yaşamını yitirdi. Kapasitesinin çok üzerinde öğrenci kaydı ile eğitim yılına başlayan Kanarya İlköğretim Okulu geçtiğimiz yıl da Halkevleri Eğitim Hakkı Meclisleri'nce çıkarılan raporda fazla öğrenci sayısıyla gündem olmuştu. Okul kapasitesinin üzerindeki 1200 öğrenciyi kayıt ederek 3700 öğrenci nüfusuyla, ortalama 55 kişilik sınıf mevcuduyla aşırı kalabalık bir okul olan Kanarya İlköğretim Okulu'ndaki mevcut sorunun giderilmesi için yaklaşık iki yıldır mahalle muhtarından, okul müdürüne, velilere kadar birçok insan Küçükçekmece Milli Eğitim Müdürlüğü'ne dilekçeler göndermiş ve uyarılarda bulunmuştu. 20 Eylül Perşembe günü korkulan oldu ve 13 yaşındaki Ahmet Şahin okul zili çaldığında merdivenlerde yaşanan izdiham nedeniyle hayatını kaybetti.
Küçükçekmece Çağdaş Yaşam, Kanarya İlköğretim Okulu öğretmenleri ve velileri, Kanarya Mahallesi muhtarı ve Ahmet Şahin’in okul arkadaşlarının da katıldığı basın açıklamasında uyarıları dikkate almayarak okulda yaşanabilecek kazalara, yaralanmalara ve ne yazık ki ölümlere davetiye çıkaran Küçükçekmece Milli Eğitim Müdürlüğü’nün Ahmet Şahin’in ölümünden birebir sorumlu olduğu dile getirildi. Ahmet’in arkadaşları ona sahip çıkarak ve ismini anarak slogan attılar.
Denetim eksikliği, tadilat yapılmaması, önlem alınmaması sonucu okullarda yaşanan her kazada sorumluların yaşananları münferit olaylar olarak sunması ve  topu başkalarına atmalarına rağmen bizler; öğretmenler, öğrenciler, veliler olarak bir araya geldiğimiz Halkevleri Eğitim Hakkı Meclisleri olarak konunun takipçisi olacağımızı ve 13 yaşındaki Ahmet Şahin'in ölümünden sorumlu olan başta Küçükçekmece İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, Küçükçekmece Kaymakamlığı, İstanbul Valisi ve Milli Eğitim Bakanı olmak üzere tüm sorumluların hesap vermesi için mücadele edeceğimizi ve daha başka çocuk ölümlerinin ve okul içi kazaların olmaması için konuya müdahil olacağımızı tüm kamuoyuna duyuruyoruz.

halkevleri.org.tr

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder