Site içi arama

Okullara ‘İHH için para toplayın’ genelgesi

Milli Eğitim Bakanlığı, her sınıftan 90 lira yardım toplaması için cihatçı örgütlere yakınlığıyla bilinen İnsan Hak ve Hürriyetleri Vakfı’na (İHH)  izin verdi.
Milli Eğitim Bakanlığı’nın, Suriye’de vahşete varan eylemlere imza atanlar dahil cihatçı örgütlere yakınlığıyla bilinen İnsan Hak ve Hürriyetleri Vakfı (İHH) için devreye girdiği ortaya çıktı. Bakanlık okullara gönderdiği yazıyla, “Her Sınıfa Bir Yetim” projesi kapsamında, İHH için her sınıftan 90’ar lira toplanmasını istedi. Milli Eğitim Bakanı adına Genel Müdür Mustafa Koç’un imzaladığı yazı 1 Ekim’de tüm okullara dağıtıldı. Yazıda, İHH’nin dünyanın 135 ülkesinde kimsesiz çocuklara ilişkin yardım kampanyası düzenlemek istediği belirtilirken, uygulamanın milli eğitimin temel amaçlarına uygun olduğu da kaydedildi. “Her Sınıfa Bir Yetim Projesi” kapsamında katılan sınıfların bir yıl boyunca her ay 90 lira toplaması gerekiyor. 42 ülke içinden bir ülke seçilmesi istenilen sınıfların, daha sonra topladıkları paraları banka hesabı ya da elden vakfa yatırması gerekiyor.
Konuyla ilgili olarak Eğitim Sen MYK üyesi Betül Öztürk Korkut genelgenin gericiliği finanse etme projesi olduğunu, İHH’ya yapılan yardımların nerelere gidebileceğini tahmin etmenin zor olmayacağını söyleyerek “okullarımızda gericiliğin finanse edilmesine izin vermeyeceğiz” dedi.
Sendika.Org

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder