Site içi arama

Okullarda yaşamını yitiren çocukların hesabını sormaya


Halkevleri Eğitim Hakkı Meclisleri, Küçükçekmece'de bulunan Kanarya İlköğretim Okulu'nda, okul çıkışındaki arbedede yaşamını yitiren 13 yaşındaki Ahmet Şahin'in hesabını sormak için 10 Ekim Perşembe günü herkesi Ahmet'in ve okullardaki ihmallerden kaynaklanan çocuk ölümlerinin hesabını sormak ve yetkililere seslenmek üzere eyleme çağırıyor. 

20 Eylül 2013'te yedinci sınıfı okuduğu okuldaki çıkış zilinin çalmasıyla okul kapısına yönelen Ahmet Şahin, kalabalık olan okul mevcudu yüzünden yaşanan arbedede yaşamını yitirmişti. Geçtiğimiz yıldan 1200 öğrenci fazlasıyla yeni eğitim yılına başlayan 3700 öğrencisi bulunan Kanarya İlköğretim Okulu'nda yaşanan olayda Ahmet yaşamını yitirmiş, olay yaklaşık iki hafta sonra basında yer bulabilmişti. Sınıf mevcutu ortalama 55 kişi olan okulun bulunduğu Kanarya Mahallesi Muhtarı Necdet Karadeniz olayla ilgili  “Okula MEB müfettişleri geldi. Ahmet’in nasıl düştüğünü araştırdılar ancak merdivenleri incelemediler bile. Bir can kaybettik. Çocuklar kalabalık yüzünden merdivende sıkışınca tartışmaya başlıyorlar. Teneffüslerde, giriş - çıkışlarda sürekli izdiham var. Öğrenciler bahçede oynayacak yer bile bulamıyorlar.” demişti. İki yıldır konunun önemine dikkat çekmeye çalıştıklarını söyleyen Karadeniz,  “Bu okulu yıkın daha büyük okul yapın dedik. Geri dönüş olmadı. Okulun 3700 öğrencisi, 86 öğretmeni var. Her sınıfın ortalama mevcudu 55, derslik sayısı ise sadece 42. Arşiv odası bile derslik yapıldı. Mahallemiz çok kalabalık. Kanarya Mahallesi’ne Arif Nihat Asya İlköğretim Okulu yaptırıldı, sonra KİPTAŞ evleri yapılınca bu okul Fevzi Çakmak Mahallesi’ne verildi. O okulda sınıf mevcutları ortalama 35 öğrenci, bu çok adaletsiz bir durum. Bizim gibi mahallelerin yaptırım gücü yok, bizim sorunlarımızı hasır altı ediyorlar.” dedi. 

Okulda yaşamını yitiren 13 yaşındaki Ahmet Şahin'in ölümü son dönemlerde çocukların yaşadığı okul kazalarındaki son olay da değil. Halkevleri Eğitim Hakkı Meclisleri de konuya dikkat çekmek ve sorumluların hesap vermesi için 10 Ekim 2013 Perşembe günü saat:12.00'da olayın yaşandığı Küçükçekmece'deki Kanarya İlköğretim Okulu önünde bir açıklama yapacak. 

Çekirdek Çocuk

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder