Site içi arama

Böyle olur AKP'nin 'isyankar' vekili: 'Üç çocuk politikasını destekliyorum'

AKP Kayseri Milletvekili Pelin Gündeş Bakır (41), Habertürk Gazetesi'nden Şerife Güzel'e açıklamalarda bulundu. Üçüncü çocuğunu bekleyen Bakır, doğum izni istemediğini söyleyediği röportajda "Meclis'teki emzirme odasından yararlanacağım. Üç çocuk politikasını destekliyorum. Ev işleri ve çocuk bakımı için yardımcım var" dedi.
'Canı gönülden destekliyorum'
Pelin Gündeş Bakır şunları söyledi:
"Doğum izni istemiyorum. Bundan önceki 2 hamileliğimde de doğum izni kullanmadım. İkinci hamileliğimde, İTÜ 'de tam zamanlı öğretim üyesiydim. Boğaziçi ve Berlin Teknik Üniversitelerinde eş zamanlı hocalık yapıyordum. Her iki hamileliğimde de son güne kadar çalıştığım gibi, doğumdan çok kısa bir süre sonra da görevlerimin başına döndüm. Milletvekili olarak üçüncü çocuğuma hamile iken de 9 aylık hamile olmama karşın bugüne dek hiçbir görevimi aksatmadım. Doğumdan sonra 15 gün içinde görevime dönmeyi düşünüyorum. Ev işlerinde yardımcım var. Meclis'teki emzirme odasından da yararlanacağım. Tüm başarılarımı önce Allah'a, sonra eşime ve çocuklarıma borçluyum. Sayın Başbakanımızın 3 çocuk politikasını canı gönülden destekliyorum."
Daha önceden eleştirmişti
Pelin Gündeş Bakır vekillerin hamile kalacağının düşünülmediğini söylerek Ağustos ayında şu açıklamayı yapmıştı: “TBMM iç tüzüğünde kadın milletvekillerinin hamile kalacağı düşünülmediği için onlara annelik izni yok. Memurlar gibi izin yapamıyoruz. Gerçi beni çok etkilemiyor, izin olsa da çalışacaktım ayın sonuna kadar. Ama, herkes benim gibi dayanıklı olmayabilir. Hamileliğini zor geçiren kadınlar var, onlar için Meclis’teki iç tüzükte bir değişiklik yapılabilir."
'Mavi gözlüyüm diye önemsenmiyorum'
AKP Milletvekili Pelin Gündeş Bakır, twitter üzerinden, Mısır’da askeri darbe olacağına yönelik düşüncelerini 2011 yılında partisinin Kızılcıhaman kampında dile getirdiğini belirtmiş ve eklemişti: “On beş kişilik grup bana kahkaha ile gülmüştü. Haklı çıktığıma üzüldüm. Renkli gözlü bir kadın Mısır’da askeri darbe ihtimali var deyince nedense dikkate alınmıyor. Ciddiye alınmak için acilen sakal bırakmam lazım."
Nobel'e Başbakan'ı önerdi
Bakır, Nobel'in Başbakan'a verilmesi gerektiğini de şu sözlerle savunmuştu: "Oy kaybı nedeniyle hiçbir siyasi liderin cesaret edemeyeceği 'kentsel dönüşüm projesi', depremlerde yaşanan ölümlerin tekrarlanmaması için bizzat Başbakan tarafından başlatıldı. Bu sebeple bu yılki Nobel Ödülünün sahibi Başbakan Recep Tayip Erdoğan olmalıdır."
Gezi'yle ilgili: 'Polis teröristlere müdahale ediyor'
Pelin Gündeş Bakır, İngiliz yayın kuruluşları BBC World News' Gezi direnişiyle ilgili yaptığı açıklamalarda da, "polisin, barışçıl protestocuların arasına karışmış ve zaman zaman onların arasına saklanan, ambulans yakan, otobüs yakan, polis aracı yakan, polise molotof kokteyli, havai fişek ve taş atan terör örgütü üyelerine müdahale ettiğini" iddia etmiş ve "yüzlerce polis memurunun yaralandığını" söylemişti.

haber sol

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder