Site içi arama

Milli Eğitim Müdürü'ne 'taciz'den 8 yıl hapis!


Yanında çalışan iki kadının tacizle suçladığı Fatih İlçe Milli Eğitim Müdürü Şeref Çalışır cinsel istismar suçundan 8 yıl 1 ay 15 gün hapis cezasına çarptırıldı. Sanığın tutuklanmasına karar veren mahkeme, 50 bin TL kefalet ödemesi durumunda serbest bırakılmasına hükmetti. 

Fatih İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nde görevli memurlar J. Y ile Ç.A’yı taciz ettiği iddiasıyla İlçe Milli Eğitim Müdürü Şeref Çalışır hakkındaki davada karar çıktı. İstanbul 50. Asliye Ceza Mahkemesi’nde görülen davaya sanık Şeref Çalışır ile avukatları katıldı. Duruşmaya şikayetçi kadınlardan Ç.A katılırken, J.Y. ise yer almadı. 

SANIK: BAKANLIK OLAYA İKİ KEZ BAKTI 
Duruşmada ek savunma süresi talep etmeyen sanık Şeref Çalışır, “Atılı suçlamayı kabul etmiyorum. Önceki savunmalarımı tekrar ederim. Müştekiler hem benim hem de şube müdürlerimin, cinsel tacizde bulunduğumu belirtmesine rağmen burada sadece ben yargılanmaktayım. Herhangi bir disiplin cezası almadım. Eğer suçum olsaydı Bakanlık müfettişleri bana ceza verirdi. Nitekim bakanlık tarafından olaya iki kez bakıldı ve aklandım. Bu itibarla beraatimi istiyorum" dedi. 

MÜŞTEKİ: SANIĞIN CEZALANDIRILMASINI İSTİYORUM 
Şikayetçi kadınlardan Ç.A. ise, "Ben olay nedeniyle acı çekiyorum. Şikayetçiyim. Sanığın cezalandırılmasını istiyorum" diye konuştu. Mahkeme son sözlerin ardından kararını açıkladı. Mahkeme, sanık Şeref Çalışır’ın mağdur J. Y’e karşı basit cinsel istismar suçunu işlediğinin sabit olduğunu belirterek, Çalışır’ı 3 yıl hapis cezasına çarptırdı. Ancak mahkeme cezayı sanığın geçmişi ve suç sonrası tutum ve davranışlarını göz önünde bulundurarak 2 yıl 6 aya indirdi. 

İKİNCİ TACİZE 5 YIL 7 AY 15 GÜN 
Mahkeme sanık Şeref Çalışır’ı, mağdur Ç. A’ya karşı da basit cinsel istismar suçunu işlediğini belirterek 3 yıl hapis cezasına çarptırdı. Mahkeme cezayı ‘dava konusu eylem birden çok ve değişim zamanlarda gerçekleştirdiği" gerekçesiyle önce 6 yıl 9 aya çıkardı. Ancak cezayı sanığın geçmişi ve suç sonrası tutum ve davranışlarını göz önünde bulundurarak cezayı 5 yıl 7 ay 15 güne indirdi. 

ÖNCE TUTUKLAMA SONRA KEFALET 
Sanığın kamuda görev yapmasını yasaklayan mahkeme, tutuklanmasına karar verdi. Ancak mahkeme, sanığın 50 bin TL kefalet ödemesi durumunda serbest bırakılmasına hükmetti. 
Kararın okunmasının ardından sanık Şeref Çalışır’ın yakınları şikayetçi kadınlara tepki gösterdi. Yakınları, “Allah belanızı versin. Sizin yüzünüzden. Yaktınız" diye bağırdı. İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından hazırlanan iddianamede cinsel saldırıyla suçlanan Şeref Çalışır’ın 21 yıla kadar hapsini istenmişti. 

BASIN AÇIKLAMASI YAPILDI
Öte yandan davanın ardından KESK İstanbul Şubeler Platformu adliye önünde basın açıklaması yaptı. Açıklamada, ‘Kadına yönelik şiddet taciz, baskı ve yıldırma amaçlı yapılan fiziki veya manevi her türlü saldırı hiçbir şekilde kabul edilemez. Bizler kadın arkadaşımızın yanında olmaya devam edeceğiz. Bir kez daha söylüyoruz ki, Şeref Çalışır taciz suçlusudur. Kadın arkadaşımızın tüm mağduriyetleri derhal giderilmelidir" denildi. Açıklamada mağdur kadınların koruma altına alınması talep edildi. 

Serpil Kırserer - Selahattin Günday / dha

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder