Site içi arama

Polisin sıktığı plastik mermi 14 yaşındaki çocuğu kör etti


Adana’da gerçekleşen bir eyleme saldıran polisin sıktığı plastik merminin sol gözüne isabet etmesi sonucu yaralanan ve 5 gündür hastanede tedavi gören 14 yaşındaki B.Y ve ailesi polislerden davacı oldu
Adana’da 3 Kasım akşamı Mardin’in Nusaybin ile Rojava’nın Qamişlo kenti arasına örülmek istenen “utanç duvarı”nı protesto etmek amacıyla merkez Seyhan ilçesi Hürriyet Mahallesi Güney Kuşağı Bulvarı üzerinde bir araya gelen çoğunluğu çocuk çok sayıda kişi ana caddeyi trafiğe kapatarak, eylem yaptı. Eylemcilere polisler saldırdı. Polis saldırısında 14 yaşındaki B.Y. adlı çocuk polisin attığı plastik merminin sol gözüne isabet etmesi sonucu ağır yaralandı. Yaralanması sonrası Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi Balcalı Hastanesi Göz Servisi’nde ameliyata alınan küçük çocuk, 5 gündür tedavi altında ve gözünü kaybetmekle karşı karşıya.
‘Ben polislerden şikâyetçiyim’
B.Y’nin pazarcılık yapan babası Sıddık Y, oğlunun olay gecesi ağabeyine su ve soda almak için bakkala gittiğini ancak eve kanlar içinde geldiğini kaydetti. Gözüne isabet eden plastik mermi nedeniyle 5 gündür hastanede acı çeken çocuğunun bir aya yakın süre daha hastanede tedavi altında kalacağını belirten baba, doktorların çocuğunun sol gözünün altından aldığı yara nedeniyle kan toplandığı için müdahalede bulunamadıklarını ama gözünün yüzde 90 oranında görme yetisini kaybettiğini söylediklerini aktardı. Baba Sıddık Y, oğlunun daha hastanedeyken psikolog eşliğinde polis tarafından ifadesinin alındığını da paylaştı.
Ellerinde rapor olmadığı içinde sorumlular hakkında suç duyurusunda bulunamadıklarını ifade eden baba, “Benim oğluma kim bu plastik mermiyi sıkmışsa derhal bulunup, cezalandırılmasını istiyorum. Ben polislerden şikâyetçiyim” dedi.
‘Beni polisler vurdu’
Hastanede psikolog eşliğinde Çocuk Şubesi polislerince ifadesi alınan B.Y. ise, ifadesinde “Ben 03 Ekim tarihinde saat 13. 00 sıralarında ağabeyimin yanına pazara gittim. Ağabeyim Seyhan ilçe Emniyet Müdürlüğü önünde pazarcılık yapar. Saat 17.00 sıralarına kadar orada kaldım. Daha sonra ağabeyim beni su ve soda almak için gönderdi. Pazaryerinde su bulamadım. Güney Kuşak Bulvarını kullanarak karşı tarafa geçecektim. Karşı tarafta gösteri vardı. Sol da polisler vardı. Güney Kavşak Bulvarı’nın ortasında bir süre durdum. Daha sonra Hürriyet Mahallesi istikametine giderken sol gözüme bir cisim çarptı. Elimle gözümü kontrol etiğimde kan geldiğini gördüm. Kenan ağabeyimin yanına gittim ve birlikte Balcalı Hastanesine geldik. Bana bu cismi atan şahsı görmedim. Ancak cisimlerin polislerin olduğu taraftan geldiğini hissettim” diyerek olayla ilgili şahıs ve şahıslardan davacı olduğunu söyledi.
diha

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder