Site içi arama

4+4+4 geldi, 136 bin öğrenci okulu bıraktı

4+4+4 kesintili eğitim sistemi ile birlikte uygulamaya konulan açıktan eğitimin, kız çocuklarının okullardan alınarak evlere kapatılmasına yol açacağına yönelik tepkiler kısa sürede haklı çıktı. MHP Ankara Milletvekili Zuhal Topçu’nun 2012-2013 eğitim öğretim yılında örgün eğitimi bırakan öğrenci sayısına ilişkin verdiği soru önergesini yanıtlayan Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer, bu sayının 136 bin 115 olduğunu söyledi.
Bakanlık verilerine göre örgün eğitime devam ederken açık liseye kayıt olan öğrenci sayısı 9. sınıflarda 95 bin 561, 10. sınıflarda 21 bin 639, 11. sınıflarda 13 bin 737 ve 12. sınıflarda 5 bin 178.
Bakanlık tarafından açıklanan sayıların sadece birinci dönem itibariyle yüz bini geçmesi, ikinci dönemde de bu sayının önemli oranda artacağı anlamına geliyor.
ÖNDER’in önerisiydi
4+4+4 kesintili eğitim sisteminde 8. yılın ardından örgün eğitimin açıktan da sürdürülebilmesi önerisi, İmam Hatip Liseleri Mezunları Derneği (ÖNDER) tarafından getirilmişti. Dernek, TBMM Milli Eğitim Komisyonu’ndaki görüşmelerde “Kız öğrencilerin İslam inancına göre mükellefiyet çağına girişi esas alınarak eğitim programı düzenlenmelidir” demiş, yatılı okulların, karma ve zorunlu eğitimin örgün katılımı engellediğini öne sürmüştü.
Sendika.Org

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder