Site içi arama

Şeker Portakalı'na soruşturma



Milli Eğitim Bakanlığı’nın ortaöğretim öğrencilerine okutulması gereken 100 Temel Eser arasında bulunan ve yıllardır binlerce çocuk tarafından da okunan Şeker Portakalı kitabını öğrencilerine ödev veren bir Türkçe öğretmeni hakkında soruşturma açıldı. Bakanlığın önerdiği 100 Temel eser arasında yer alan başka bir kitap için ise İzmir'de işlem yapıldı. Steinbeck’in ünlü ‘Fareler ve İnsanlar’ kitabının bazı bölümleri, İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü Kitapları İnceleme ve Değerlendirme Komisyonu tarafından sakıncalı bulundu.














Bahçelievler’deki Behiye Doktor Nevhiz Işıl İlköğretim Okulu’nda görevli bir Türkçe Öğretmeni, geçtiğimiz Kasım ayında öğrencilerine Brezilyalı Yazar Jose Mauro de Vasconcelos'un 1968 yılında yazdığı Şeker Portakalı isimli kitabı okumaları için ödev verdi.


"TÜRK ÖRF VE ADETLERİNE AYKIRI"

Çocuğunun ‘Şeker Portakalı’ isimli kitabı okuduğunu gören bir veli ise öğretmen hakkında Başbakanlık İletişim Merkezi’ne (BİMER) yazdığı şikayet dilekçesinde kitabın Türk örf ve adetlerine aykırı olduğunu ve argo kelimler içerdiğini belirtti.
BİMER’in talimatı üzerine Bahçelievler İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, kitabı ödev olarak veren Türkçe öğretmeni hakkında soruşturma başlattı. ‘Şeker Portakalı’ isimli kitabin Milli Eğitim Bakanlığı tarafından ortaöğretim öğrencilerine okutulması gereken 100 temel eser arasında olduğunu söyleyen Barış Uluocak şöyle konuştu: “Müfettişler, BİMER’den gelen talebi bir emir olarak üzerlerine vazife edinmişler, ancak yüz temel eser arasında var mı yok mu hiç onu kontrol dahi etmemişler. Büyük bir eksiklik. 10 yıllık öğretmen arkadaşımız da şaşkın. Biz de öğretmen hakkında haksız yere soruşturma açanlar hakkında suç duyurusunda bulunacağız. Kitap fakir bir ailenin çocuğu Zeze’nin yaşadıklarını konu ediniyor. Soruşturma açılması traji komik bir vaka” 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder