Site içi arama

Devrimin Çocuk Nefesi


Bizi görmeye geliyor onu beklediğimiz yerde… Ağır bir Abla büyümüş de küçülmüş birini bekliyorum bir bakıyorum ki! Orta boylarda mahcupça tebessüm eden bir kızla karşılaşıyorum. Türkçe konuşamıyoruz onunla! Çünkü bir şeyler değişene kadar o dili konuşmayı reddediyor…
İlk başlarda anlayamıyorum ama sonra ertesi geceye kadar düşünüp ona hak veriyorum…

Medya 9 yaşından beri kendi mahallesindeki çocuklara evlerinin bir köşesini sınıfa çevirip ders veriyor. Şu an yaşı 13 ve mücadelesine devam ediyor.
Nasıl başladı bu diyorum;
Okulda herkes Türkçe konuşuyordu. Ben de arkadaşlarıma gelin size Kürtçe öğreteyim dedim.
Hikâye öyle başladı diyor.
Kendimi ele alıyorum matematiği Ortaokulda öğrenmiş bana ait olmayan bir dil dayatılarak öğretilmiş ve kalemimi hala o dayatılmış dille yazıyorsam sorun sistemde mi biz de mi diye sorguladım kendimi Medya’nın karşısında.  Ve onu bir kez daha yürekten kutladım.
Medya’nın marifetleri bununla da bitmiyor. Bu yaşına rağmen ELLE dergisinin yaptığı ankette Dünya’nın en iyi 10 Kadın’ından biri oluyor yaşına rağmen.
Diğer bir marifeti ise; Diyarbakır’ın Gün TV isimli yerel Televizyonunda Kürtçe çocuk programı yapıyor.
Ve ablası ise; Matematik dersini yeni yeni Kürtçe vermeye başladı diyor.
Donup kalıyorum… Biraz da kıskanıyorum Ablasını böyle bir kardeşe sahip diye…
Medya ekliyor diyor ki; “En büyük Okul Ev, En büyük Öğretmen Anne ve Babadır”
Medya’nın okulda toplam 27 öğrencisi var ve gün geçtikçe sayısının arttığını da söylüyor.
Peki diyorum boş zamanlarında ne yapıyorsun?
Fotoğraf çekiyorum ve ileride profesyonel anlamda ilgilenmek istiyorum diyor.
Ablasına dönüyorum; E her zaman mı böyle diyorum? Ya çocukluk?
“Diğer çocuklar gibi inat değil… ne söylediysek anlayışla karşıladı. Bizi hiç kırmadı”.
Ayrıca Zazaca kursuna gitmeye başladığını da ekliyor Medyanın…
Medya isminin anlamını soruyorum Med İmparatorluğundan geldiğini söylüyorlar.
Çaylar içiliyor, sohbetler ediliyor.
Ablasının o tatlı sohbetinin ardından şehre doğru yola koyuluyoruz.

Hebûn LGBT / Ümit MANAY

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder